torstai 21. marraskuuta 2013

Mikä tahansa minä olen


Minä olen paketoinut
menneet murheet
ja tulevat toiveet
tämän päivän tyhjyyteen
ja solminut sinetiksi
olemassaolon epävarmuuden

ja siellä ne ovat
omissa oloissaan
odottamassa aikaansa

kulkevat kaikkialla
mukana minussa
muttei minun tarvitse
niitä joka hetki
koko painollani kannatella

Silloin minunkin mielelläni
on äkkiä uutta ymmärrystä
kääntää katseensa
niin kauas
ulos itsensä ympäriltä
että voi nähdä maailman

Ja silloin sitä tunnistaa
etäisyyden itseensä riittäväksi
voidessaan käyttää toteamuksia
päättää lauseensa pisteeseen
ja olla niiden loputtua
niihin enää palaamatta

eikä silloin tarvitse
mitään sen voimakkaampia välimerkkejä
asiat vain ovat
sellasia kuin ovat
eikä minun muuttuvista tunteistani
ole niiden muuttajiksi

Ja silloin minä totean
ilmeettömämpänä kuin ikinä
täynnä tyynnyttävää toivoa

Tämä olen minä.
Ja minä olen
oikeastaan
kuin mikä tahansa maailmassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti