perjantai 27. maaliskuuta 2015

Minun mieleni ilot

Siitä minun mieleni
aivan ylenpalttisesti ilahtuu
kun sinä tulet minua vastaan
ja minä näen välähdykseltä
että minä täytän
sinun ilmeesi odotuksen
eikä ympäröivä vieraus
silloin pääse minuun sisään
ja jos vielä hätäilemättä
halaat hetken pidempään
kuin olisin itse
ikinä rohjennut pyytää
tiedän tulleeni kotiin
olimmepa missä tahansa

Siitä minun mieleni
aivan ylenpalttisesti ilahtuu
kun saavun iltahämärässä
ja näen valon palavan ikkunoissa
olen silloin onnellinen
jo ennen kuin ehdin ajatella
sinun olevan siellä
Eikä meidän tarvitse
jatkuvasti tuijottaa toisiamme
sinä olet ilo silloinkin
kun vain kuulen askeleesi
jossakin ympärilläni
ja hetkeksi unohdan
että koskaan pelkäsin mitään

Siitä minun mieleni
aivan ylenpalttisesti ilahtuu
kun sinä olet kirjoittanut minulle
enkä minä moneen hetkeen
lue ensimmäistäkään sanaa
vaan käperryn ensin hetkeksi
ajatukseen sinusta
karkottamalla kaipuun kauemmas
oivallan eläviksi uudelleen
sinun ihanat yksityiskohtasi
ja niin kovasti
kuin minä sanoja rakastankin
vielä sitäkin täydemmin
minut täyttää se tunne
jolla sinä olet
juuri minua miettinyt

Siitä minun mieleni
aivan ylenpalttisesti ilahtuu
Kun sinä annat
sinun mielesi puhua minulle
ja kuulen viimeinkin kieltä
jota olen itsekin aina
hiljaa itsekseni kuiskaillut
ja kun sinä olet kokenut
monien sanojen merkitykset
joiden suloisimpia sävyjä
minä olen vasta hapuilemassa
annat sinä minulle paljon
armollisuutta ajatuksiini
eikä minun mieleni
ole yksinäinen useaan hetkeen



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti